'

אסיה כמו שמעולם לא חוויתם - פשוט עוצר נשימה!

אסיה היא יבשת מהממות ביופייה, בעלת נופים עוצרי נשימה ושורשיה התרבותיים נטועים עמוק עמוק בהיסטוריה. בדיוק כך ביקש הצלם ווירפונג צ'יאפוק להראות לנו את היבשת בתמונותיו. כאשר בוחנים את עבודתו, קשה להאמין שהוא צילם אותן זמן לא רב לאחר שפרש מעיסוק ברפואה. ווירפונג אוהב במיוחד לטייל ולצלם נופים ומבקש להראות לנו את היופי שבעולמינו דרך תמונותיו. "כדי להצליח בפרויקט אתה חייב להכין שיעורי בית מראש על אתר הצילומים. צריך לדעת באיזו עונה ובאיזה זמן הכי כדאי לצלם. כמו כן יש לדעת מאיזה זווית כדאי לצלם ובאיזה עדשה יש להשתמש. צריך גם להבין איך תראה התמונה לאחר העיבוד והפיתוח" אומר ווירפונג. בתמונותיו עוצרות הנשימה ניכר שהכנת שיעורי הבית השתלמה מאוד.

למרות שווירפונג משתמש בפוטושופ וטכניקות עריכה נוספות, הוא טוען שאיכות האטמוספרית שבתמונותיו מתקבלת הודות לידיעת הזמן הנכון ביום לצילום. "כשמצלמים נופים יש לדעת את הרגע המדויק שבו רוצים לצלם, בין אם 30 דקות לפני שהזריחה מתחילה ובין אם 30 דקות לאחר שהשקיעה החלה. זהו אתגר תמידי וזה גם מה שהופך את המאמץ לכול כך משתלם."

בעיניי התמונות מדהימות ובהחלט גורמות לי לרצות לדעת עוד על התרבות הכול כך מסתורית ומורכבת הזו. חלק מהתמונות נראות כאילו נלקחו מסרט וחלקן נראות כאילו מעולם אחר. 







זה בכדור הארץ?





זה לא הבחור מקרטה קיד?




זה חוקי? :)